Masaże

Terapia manualna mgr. Ewa Wróblewska

 

Terapia manualna – zdrowy kręgosłup, piękna sylwetka.

Bezpieczne i profesjonalne leczenie kręgosłupa, stawów, skolioz, skrzywień..

Ustawianie:

-miednicy

-stawów biodrowych

-stawów skokowych

-stawów łokciowych

-obręczy barkowej

-kolan

-nadgarstków

-policzków

-korekta stawów skroniowo-żuchwowych

-wyprowadzanie skolioz

-wyrównywanie kończyn metodą Kalten Borna, Lewita

-terapia powięziowa, metkniesio-tipping, streching mięśni

-nauka prawidłowej postawy – ćwiczenia

-likwidacja złych nawyków w staniu i siedzeniu

Asystentka na Śląskim Uniwersytecie Medycznym na wydziale Fizjoterapii specjalność -

terapia manualna.

Absolwentka AWF dział rehabilitacji.

Od roku 1980 praktykuje terapie manualną.

Ukończone kursy: terapia manualna u Rakowskiego, Metoda Mc Kenziego, terapia czaszkowo-krzyżowa, praca z skoliozami u dzieci i dorosłych.

Zapisy telefonicznie:  mgr. Ewa Wróblewska 603 975 852

Gwałtowne zmiany środowiska, postęp techniczny i cywilizacyjny znacznie ułatwiają życie współczesnemu człowiekowi. Człowiek dzięki nowoczesnym urządzeniom, postępowi motoryzacyjnemu i podniesieniu poziomu życia stał się wygodny i powoli zapomina o dobroczynnym wpływie ruchu na jego organizm. Dominacja siedzącego trybu życia, zle nawyki ruchowe, są najczęstszą przyczyną pojawiania się wad postawy ciała, a co za tym idzie pojawiających się innych stanów chorobowych.

Mało kto z nas wie, że cała historia utrwalania nawyków zaczyna się już w łonie matki. Dziecko rozwijające się w macicy, nie zawsze ma ku temu warunki – mała macica, wzdęcia u matki, rzadkie wypróżnianie się w ciąży, przyciśnięty pęcherz, złe nawyki w toalecie, kulenie się przy oddawaniu moczu i defekacji.  Z miesiąca na miesiąc warunki nienarodzonego dziecka zmieniają się na jego niekorzyść. Brak miejsca w macicy matki dają znać o sobie -czyli z braku przestrzeni płód kurczy się i dziecko rodzi się z nawykami, których nie jest świadom powtarzając je w życiu codziennym.

Własnie owe, złe nawyki doprowadzają do zniekształceń kośċca i wad postawy, z którymi nie możemy sobie poradziċ.

Poniżej zalecenia i zakazy dotyczące prawidłowej postawy człowieka.

 

Zalecenia

v  Siedz na guzach kulszowych z lordozą lędźwiową (z wałkiem) nie opierając się o oparcie krzesła, głęboko pośladkami na siedzeniu, nie podkurczając nóg.

v  Stój w lekkim rozkroku z miednicą pochyloną do przodu (kaczy kuper) z luźnymi mięśniami brzucha i luźnymi ramionami.

v  Odginaj się często na krześle z rekami na karku lub w biodrach do tyłu.

v  Siedząc i stojąc trzymaj ramiona luźno.

v  Stojąc nie napinaj pośladków.

v  Biegaj z wysuniętą do przodu miednicą (kaczy kuper) – również przy jeździe na nartach, rolkach, itp.

v  Noś torebki, bagaże na ramionach, na których do tej pory nie nosiłeś.

v  Przy prostej czynności mycia zębów, stania w kuchni, ugnij lekko kolana, pochyl się w biodrach – NIE KUL CIAŁA

v  Przed samym wejściem i wyjściem z siłowni, rozciągaj mięśnie.

v  Odchylaj się do tyłu z ramionami nad głową.

v  Panie- przy oddawaniu moczu starajcie się nie siadać na sedesie, zegnijcie kolana, schylcie się w biodrach i wypnijcie pośladki do tyłu, a głowę skierujcie ku górze.

v  Panowie – przy oddawaniu moczu zegnijcie kolana, wypnijcie kuper (lordoza lędźwiowa) i oddawaj mocz w dół do muszli.

v  Przed oddaniem moczu podskocz kilka razy.

v  Wypróżniaj się regularnie, oddając kał siadaj na muszli w rozkroku, pochyl się mocno do przodu w biodrach, a głowę kieruj ku górze. Nie uciskaj brzucha.

v  Rozciągaj się na dużej piłce.

v  Chodź na basen- pływaj, spaceruj.

v  Zmęcz ciało inaczej (praca w ogródku, porządki).

v  Uśmiechaj się często każdego dnia.

v  Myśl pozytywnie.

v  Bądź dobry dla siebie i innych.

 

Zakazy

v  Nie prostuj pleców sztucznie.

v  Nie łącz łopatek (siedząc lub stojąc)

v  Nie wciągaj brzucha i pośladków – puść je luźno.

v  Nie likwiduj naturalnej lordozy lędźwiowej.

v  Nie schylaj się na zgiętych nogach z prostym kręgosłupem.

v  Nie zakładaj nogi na nogę (siedząc lub leżąc)

v  Nie wysuwaj nogi do przodu stojąc.

v  Nie podkurczaj jednej nogi leżąc.

v  Nie schylaj się w literę C z prostymi nogami.

v  Nie opieraj się bokiem o mebel.

v  Nie noś dziecka na jednym boku.

v  Nie noś ciężaru na jednym i tym samym boku.

v  Nie kul ciała podczas jazdy na rowerze lub biegu.

v  Nie kurcz mięśni na siłowni bez rozciągnięcia.

v  Nie siedź na sedesie skulony głową w dół.

v  Nie odchylaj się do tyłu na prostych nogach i nie spinaj pośladków przy oddawaniu moczu.

 

Mgr Ewa Wróblewska

ASYSTENT NA SLĄSKIM UNIWERSET MEDYCZNYM  NA WYDZIALE FIZJOTERAPII,,specjalnosc : terapia manualna